The digitalisation of public service insurance is a determining factor in the quality of public service to meet the expectations and desires of citizens. Public service insurance must be supported by digital information systems. This research applies a mixed-methods approach, starting with a quantitative approach and continuing with a qualitative approach. The result of the study is the conceptualisation of information systems, including the dimensions of human resources, information technology and information relations. It is concluded that there is a positive and significant relationship between information systems and the quality of public services. Цифровизация страхования государственных услуг является определяющим фактором качества государственной службы для удовлетворения ожиданий и желаний граждан. Страхование государственных услуг должно поддерживаться цифровыми информационными системами. В этом исследовании применяется смешанный метод, начиная с количественного подхода и продолжая качественным подходом. Результатом настоящего исследования является концептуализация информационных систем, включая аспекты людских ресурсов, информационных технологий и информационных отношений. Сделан вывод о том, что существует положительное и значительное влияние между информационными системами и качеством государственных услуг. Кроме того, новая концепция может быть обобщена в исследовании государственных служб.