В статье рассматривается область эвидентного — особый регион бытия, характеристики которого — открытость и избыточность. Регион эвидентного связан с weird-культурой, понемногу распространяющейся в России так, что эвидентное — это всегда странное, ведь избыточность и открытость — еще и признаки странного в искусстве и литературе. Автор рассматривает сюрреалистическое искусство, ища в нем признаки открытости и избыточности. Автор пользуется феноменологическим языком, а конкретно языком неинтенциональной феноменологии.
The article deals with the region of evident — a special region of being, and is characterised by openness and redundancy. The region of evident is connected with the weird-culture, which is slowly spreading in Russia. So the evident is always strange, because the redundancy and openness are also signs the strange in art and literature. The author examines surrealist art to find in it the signs of openness and redundancy. The author uses
the phenomenological language, and, specifically, the language of the non-intentional phenomenology.